لوله کشی گاز ساختمان

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هرآنچه درباره لوله کشی گاز باید بدانیم:

برچیب زدن خطوط لوله

1- برچسب زدن خطوط شامل نام گاز ، جهت جریان و فشار است.
2- لوله کشی انتقال بیش از یک گاز در زمان های مختلف باید علامت گذاری شود.
برچسب زدن برای سیستم های لوله کشی باید در مکان های زیر باشد:
- در هر فرآیند بحرانی کنترل دریچه 
- در منافذ دیوار ، سقف یا کف
- در هر تغییر جهت
- در یک حداقل 20 قوت در لوله کشی گاز ساختمان

قواعد و قوانین لوله کشی گاز و فرایند آن

قواعد و قوانین لوله کشی گاز و فرایند آن

 

طراحی/ مواد/ جزییات</h3> طرح لوله کشی که اندازه شاخه های مختلف ، تقاضای بار ، و محل نقطه تحویل در نقشه نشان داده شده است. 

مواد اولیه

هیچ ماده لوله کشی از چدن ساخته نشده است.
فولاد و آهن فرفورژه نمی تواند کمتر از برنامه 40 باشد.
لوله های مس و آلیاژ مس (ex.brass) با گاز و بنزین در مخلوطی که برای آنها فاسد کننده است از جمله گازهای حاوی گوگرد استفاده نمی شوند.
لوله های آلیاژ آلومینیوم برچسب انطباق ASTM B 241 را دارند.

لوله کشی گاز
لوله کشی گاز ساختمان
تاسیسات ساختمان

آیا لوله کشی و لوله گذاری از عیب و نقص / بریدگی / برس و غیره عاری است؟ همه ایرادات در قطعات لوله کشی بایدبررسی و قطعات تعویض شده و هرگز تعمیر نشود.
لوله های در معرض جو از خوردگی محافظت می شوند
اتصالات لوله بصورت نخ ، فلنج ، برزنه ، متصل شده یا جوش داده می شوند.

کنتورهای گاز

1- در مناطقی که به راحتی قابل تهویه هستند ، واقع شده اند.
2- در برابر درجه حرارت بالا و یا صدمه محافظت می شود. 
3- در برابر فشار بیش از حد ، فشار پشتی و خلاء محافظت می شود.

لوله کشی گاز - لوله کشی صنعتی - لوله کشی گاز - لوله کشی ساختمان - تاسیسات ساختمان - قواعد و قوانین لوله کشی گاز و فرایند آن

 

دریچه ها

شیر دستی پلاگین برای یکپارچگی و محافظت تست شده است . فقط برای مخلوط کردن دمنده ها - هیچ دریچه ای بین هواکش تخلیه و مشعل نصب نشده است.  ادامه مطلب...

  • زهرا فرمانی
  • ۰
  • ۰

نصب لوله کشی گاز

مراحل لوله کشی گاز

تعیین اندازه مناسب

اندازه گیری مناسب لوله از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که هر دستگاه گاز برای دریافت صحیح گاز کافی دریافت می کند. هر دستگاه یک حداقل ورودی در BTU در هر ساعت را دارد. نمودار زیر نمونه هایی از خواسته های معمولی BTU را نشان می دهد.

 

مصالح مناسب برای لوله کشی گاز تأیید شده باشد

آهن سیاه و فولاد ضدزنگ راه راه (CSST) معمولاً از مواد تأیید شده استفاده می شوند. CSST برای هر کسی که قصد خرید و نصب مواد را دارد ، از تولید کننده مجوز می خواهد.

برش لوله

اگر شما در حال برش لوله آهنی هستید ، باید برش لوله خود را مجدداً تغییر دهید تا قطر داخلی لوله را حفظ کنید. 
نصب لوله کشی گاز

دستورالعمل های ویژه

از اتصالات اتصال زمینی واحد به جز در موارد لوله کشی مستقیم در متر یا بعد از بستن شیر در دستگاه استفاده نکنید.
در هر مکانی که دستگاه گاز دارید ، باید شیر خاموش کننده گاز داشته باشد.
کلیه تاسیسات لوله کشی گاز نیاز به مجوز و بازرسی دارد.

نصب لوله کشی گاز

آزمایش کردن

تست سیستم بر عهده شماست. بازرس آزمایش را انجام نمی دهد و هیچ یک از تجهیزات لازم برای آزمایش از جمله سنج های آزمایش را ارائه نمی دهد. آزمایش فشار هوا لازم است. فشار تست باید حداقل نصف فشار کار باشد ، اما حداقل 3 پوند در اینچ مربع (psi) باشد. مدت زمان آزمایش نباید کمتر از 10 دقیقه باشد.
سیستم لوله کشی باید مقاومت فشار تست مشخص شده را بدون نشان دادن هیچ گونه اثبات نشتی یا نقایص دیگر نشان دهد. سنجه های مکانیکی مورد استفاده برای اندازه گیری فشار تست باید دامنه ای داشته باشند که بالاترین انتهای مقیاس از پنج برابر فشار تست بیشتر نباشد.

نشتی گاز

در صورتیکه سنج حداقل فشار مورد نیاز برای آزمایش نصب لوله کشی گاز را نشان ندهد ، یا هرگونه کاهش فشار آزمایش همانطور که ​​توسط فشار سنج در هنگام بازرسی مشخص می شود ، نشانگر وجود نشتی خواهد بود. اگر افت فشار وجود دارد ، نشت را بررسی کنید. با پر کردن بطری اسپری با آب صابون و پاشیدن محلول روی لوله ، محل اتصال آن را به محلول نشت ، بررسی کنید. حباب ها نشتی را نشان می دهد و شما باید آن را به درستی ترمیم کنید. این روند را تا زمانی که هیچ نشتی نداشته باشید ادامه دهید. برای آزمایش نشت از شعله باز استفاده نکنید.

 

بازرسی

در زمان بازرسی ، حتماً تمام لوله های گاز را در معرض دید بگذارید تا بازرس بتواند به کل سیستم نگاه کند.
لوله کشی گاز <br />لوله کشی ساختمان
لوله کشی گاز صنعتی
لوله کشی گاز شهری
تاسیسات ساختمان

نصب لوله کشی گاز

نصب لوله کشی گازادامه مطلب...

  • زهرا فرمانی
  • ۰
  • ۰

برای لوله کشی بهتر گاز به نکات زیر دقت کنید:

جهت رعایت نکات مهم درباره لوله کشی گاز باید موارد زیر را بدانیم:
لوله های گاز طبیعی به طور معمول از فولاد گالوانیزه برای کارهای داخلی یا از لوله های فولادی سیاه برای زیرزمین ساخته می شوند. اتصالات و لوله های پایانی که صابون ها را به وسایل مختلف وصل می کند ، گاه از مس و برنج ساخته می شوند. همانطور که در اینجا ذکر شد ، سایر مواد ممکن است. مواردی که باید در نظر بگیرید:
*هنگام اتصال دو لوله ساخته شده از فلزات متفاوت (از جمله فولاد و چدن) ، همیشه از اتحادیه دی الکتریک استفاده کنید تا خطر خوردگی گالوانیک بین این دو فلز کاهش یابد.
* لوله های خارجی باید نقاشی شوند تا خطر و سرعت هوازدگی کاهش یابد.
نکات مهم درباره لوله کشی گاز

*گاز طبیعی حاوی مقدار کمی متیل یا اتیل مرکاپتان است. این ماده افزودنی بوی ناخوشایندی دارد و باعث می شود نشت به راحتی توسط اکثر افراد قابل تشخیص باشد. این ترکیبات حاوی گوگرد هستند و با تشکیل مس سولفید مس واکنش نشان می دهند و در نهایت باعث از بین رفتن لوله می شوند. برخی از لوله های مس از نوع K و L برای استفاده با گاز تأیید شده اند. فقط لوله های مس به درستی تأیید شده باید از گاز طبیعی و اتصالات مناسب استفاده شوند.

نکات مهم درباره لوله کشی گاز

نکات مهم درباره لوله کشی گاز

نشت لوله ها

در مورد نشت ، خود لوله ها نباید نشت کنند ، به طور معمول این اتصالات است که نشت می کند. اگر به فشار زیاد احتیاج دارید ، اطمینان حاصل کنید که لوله شمابرای فشار بالا برنامه ریزی شده است (یعنی ضخامت دیواره) و اینکه برای فشار مورد نیاز امتیاز داده شده است. مانند تمام رگهای فشار ، اگر نگران انتشار از طریق لوله هستید اطمینان حاصل کنید که از شیرهای ایمنی مکانیکی مناسب و تنظیم کننده فشار برای کاهش خطر انفجار برخوردار هستید. ، مگر اینکه بخواهید آرگون را تا صدها درجه سانتیگراد (که برای آن به لوله مخصوصی نیاز دارید) گرم کنید ، احتمالاً میزان انتشار بسیار ناچیز خواهد بود. برای کاهش نشت ابتدا روی اتصالات لوله تمرکز کنید.

 

چگونه می توان از احتراق مخلوط گاز و هوا پیش از رسیدن نازل مشعل جلوگیری کرد؟

شعله در مکانی که سوخت با اکسیژن تماس می گیرد پخش می شود. اگر مخلوط fule + O2 تماس پیدا کند ، این مخلوط نیز پرتوزا می شود و به همین ترتیب تا زمانی که دیگر مواد قابل اشتعال در اطراف وجود نداشته باشد ادامه پیدا می کند. در صورت وجود گاز به سطح ، شعله متوقف می شود و در منطقه تماس گاز با هوا می سوزد. 
لوله کشی گاز ساختمان

ساخت خطوط لوله گاز طبیعی

در طول دهه ها ، از انواع مختلفی برای ساخت خطوط لوله گاز طبیعی استفاده شده است. انتخاب مواد با توجه به تاریخ قرارگیری خط لوله ، الزامات قطر و فشار خط لوله و مشخصات زمین محلی متفاوت است. در زیر ذکر شده رایج ترین مواد خط لوله هستند.

لوله های استیل

استیل ماده ای است که در لوله های سیستم های انتقال گاز طبیعی در تاسیسات ساختمان استفاده می شود.

این لوله ها به قطر زیاد هستند و بیش از یک چهارم مایل از کشور ما را پوشش می دهند. لوله سیستم انتقال از فولاد ضخیم 1/4 اینچی به 1/2 اینچ ساخته شده است و دارای پوشش های ویژه و محافظت از "کاتدیک" - جریان الکتریکی است که از طریق الکترو شیمی شیمیایی ، خوردگی را در سطح فلز کنترل می کند. برخی از لوله های اصلی توزیع نیز از جنس استیل است ، اگرچه پلاستیک در 30 سال گذشته تبدیل به ماده انتخاب لوله نصب شده شده است.
لوله کشی گاز شهری
لوله کشی ساختمان

ادامه مطلب...

  • زهرا فرمانی
  • ۰
  • ۰

چگونه ریسک خطر لوله کشی گاز را کم کنیم؟

این مقله اطلاعاتی به طور خلاصه از قوانین در مورد چگونگی قرارگیری خطوط لوله کشی گاز ساختمان و خدمات عمیق گاز و اقدامات احتیاطی لازم برای به حداقل رساندن خطر آسیب رسیدن به لوله ها از فعالیت های شخص ثالث درلوله کشی گاز در عمق را بیان می کندد. راهنمایی باید به عنوان حداقل معیارهای خوب عمل در نظر گرفته شود.

حداقل مورد نیاز برای عمق

شبکه های گاز و لوله های خدمات برای لوله کشی در تاسیسات ساختمان باید مطابق با الزامات آیین نامه ایمنی خط لوله 1996 (PSR) طراحی و نصب شوند. PSR مشخص نمی کند که چگونه خطوط عمیق و خدمات باید گذاشته شود .با این حال ، این آیین نامه توسط راهنمایی HSE پشتیبانی می شود. "راهنمای مقررات ایمنی خط لوله 1996" و همچنین کمیسیون بهداشت و ایمنی [HSC] تصویب آئین نامه و دستورالعمل مصوب "طراحی ، ساخت و نصب لوله های خدمات گاز" وجود دارد.
به طور معمول باید یک منبع اصلی گاز با حداقل عمق پوشش 750 میلی متر در جاده یا حاشیه و 600 میلی متر در پیاده رو قرار گیرد.
یک لوله سرویس لوله باید با حداقل عمق پوشش 375 میلی متر در زمین خصوصی و 450 میلی متر در پیاده و بزرگراه ها گذاشته شود. ادامه مطلب...
  • زهرا فرمانی
  • ۰
  • ۰

نکات مهم

براساس آیین نامه ایمنی خطوط لوله [PSR 1996] ، آیین نامه 13 ، نقاله های گاز مورد نیاز هستند که شبکه های خود را در وضعیت ایمن حفظ کنند.
نقش HSE در تضمین ایمنی خط لوله چیست؟
اپراتور خط لوله ، National Grid Gas وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که این خط لوله با خیال راحت طراحی ، ساخته و به بهره برداری رسیده است.

وظیفه HSE

وظیفه HSE اجرای قانون بهداشت و ایمنی و اطمینان از کنترل صحیح خطرات است. ما این کار را با تنظیم مناطق برنامه ریزی کاربری اراضی اطراف خط لوله و ساختمان های فوق در بالا (AGI) ، ارزیابی طرح خط لوله و انجام بازرسی در هنگام ساخت و بهره برداری انجام می دهیم.
لوله کشی گاز ساختمان
هنگامی که HSE اخطار قبل از ساخت خط لوله را دریافت کرد ، به مقامات محلی توصیه می کنیم که کنترل های برنامه ریزی مناسب برای استفاده از اراضی را در طول مسیر خط لوله انجام دهند و بازرسان خط لوله ویژه HSE این طرح را ارزیابی کنند.
آنها تعیین میکنند که آیا طراحی خط لوله ، تأسیسات تنظیم فشار و سایر AGI های مرتبط با کد ها و استانداردهای لازم مطابقت دارند یا خیر و تا آنجا که به طور عملی قابل اجرا باشد ، مردم را از خطرات بهداشتی و ایمنی محافظت می کنند. ادامه مطلب...
  • زهرا فرمانی