لوله کشی گاز ساختمان

  • ۰
  • ۰

نصب لوله گاز

محل‌ جاگیری کنتور

برای اینکه به ارائه خدمات کنتورها بتوانیم راحت دست پیدا کنیم باید کنتور در بیرون قرار بگیرند. کنتورها بهتر است در یک مکان تایید شده توسط ناظر باشند همچنین ساختارهایی که برای محفاظت از کنتور گاز و لوله‌های اطراف آن در برابر آسیب‌های فیزیکی مانند افتادن، حرکت کردن یا یخ‌زدگی و برف طراحی شده داشته باشند. کنتورها زیر سقف شیب‌ دار یا بقیه فضاهایی که آب زیاد ، برف یا یخ ممکن است از سقف به داخل کنتور وارد شود و یخ بزند قرار داده نشوند و در فاصله زیاد و خیلی دور کار گذاشته نشوند.

آموزش کامل نکات لوله کشی گاز

 

اولویت مکان ها برای نصب کنتور

ترجیح داده می شود که کنتورها و لوله های خروجی در محل هایی باشد که امن باشنند و نیاز به محافظت نداشته باشند. اگر در جایی قرار بگیرد که ممکن است به کنتور آسیب وارد شود، همه هزینه ها برعهده مشتری است.
لوله کشی گاز
لوله کشی گاز شهری

 

محل اتصالات

در لوله کشی گاز شهری و خانگی باید نکات زیر رعایت شود:
1- برای گاز، لوله ها باید 14 اینچ سمت راستت محل درنظر گرفته شده و 30 اینچ بالاتر از زمین انجام شوند و کشیده شوند.
2- اگر قرار است چند کنتور در یک ساختمان نصب شود فاصله کنتورها باید بیشتر از 10 اینچ و کمتر از 12 اینچ باشد.
3- خطوط گاز باید از دیواری که آجری، گچی و یا موارد دیگر است با فاصله 3 اینچ قرار گیرد.

آموزش کامل نکات لوله کشی گاز

طرح از پیش تعیین شده

قبل از اینکه اقدام به لوله کشی کنید در محل هایی که قرار است لوله قرار بگیرد، یک طرح فرضی از آن محل را روی کاغذ ترسیم کنید تا موقعیت و دسترسی ها بیشتر نمایان شوند و ملاحظات لازم در نظر گرفته شوند.

جنس لوله های گاز

معمولا جنس لوله های گاز یا فولاد سیاه و یا فولاد گالوانیزه است. لوله پلی اتیلن پلاستیکی و کوپلینگ‌های فشرده‌سازی باید حتما برای استفاده در گاز طبیعی تایید شده باشند و حتما زیر زمین قرار بگیرند. ادامه مطلب...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی