لوله کشی گاز ساختمان

  • ۰
  • ۰
لوله های گاز زیرزمینی برای لوله کشی گاز باید با فاصله تأیید شده از دیگر سازه های زیرزمینی نصب شود تا از تماس با آنها جلوگیری شود. این امر جهت تعمیر و نگهداری، و برای حفاظت از آسیب از نزدیکی به سازه های دیگر انجام می شود. علاوه بر این، لوله های پلاستیکی زیرزمینی باید با فاصله تأیید شده نصب شوند یا از منابع گرما عایق شوند تا گرما از قابلیت کارکرد لوله ها کم نکند..

نیازهای همپوشانی

در تجزیه و تحلیل مکانیکی در مقیاس های مختلف خطوط لوله گاز، سیستم لوله های زیرزمینی باید با پوشش کمتر از 12 اینچ (305 میلی متر) نصب شود. جایی که آسیب خارجی به لوله یا فشار نیروهای خارجی به لوله ها وارد می شود احتمال شکست زیاد وجود دارد و پوشش باید کمتر از 18 اینچ (457 میلی متر) باشد. در صورتی که پوشش کمتر از 12 اینچ (305 میلی متر) نتواند پیاده سازی شود، لوله باید در پل (محافظ) نصب شود.

حفاظت

حفاظت در مقابل خوردگی

لوله های گاز در تماس با زمین و یا مواد دیگر که قادر به خوردگی لوله ها می باشد، باید به طور صحیح در برابر خوردگی محافظت شود. در مواردی که فلزات متفاوتی در زیر زمین قرار دارند، باید از یک اتصال یا اتصالات عایق استفاده شود. لوله کشی نباید در تماس با سد قرار گیرد. اتصالات رشته ای یا جوش نازک بدون استفاده در لوله گذاری در تماس با خاک یا جایی که خوردگی داخلی یا خارجی در تاسیسات ساختمان رخ می دهد شناخته می شود.

حفاظت در مقابل انجماد

جایی که تشکیل هیدرات ها یا یخ شناخته می شود، لوله گذاری باید در برابر انجماد محافظت شود.

لوله گذاری از طریق دیوار پایه

در تجزیه و تحلیل مکانیکی در مقیاس های مختلف خطوط لوله گاز، لوله های زیرزمین که از طریق پایه بیرونی یا دیوار، داخل زمین ساختمان نصب شده اند، باید در یک آستین محافظ با وسیله یا روش مورد تایید محافظت شوند . فضای بین لوله های گاز و آستین و بین آستین و دیوار باید برای جلوگیری از ورود گاز و آب مهر و موم شود.

لوله زیرزمین در زیر ساختمان

زمانی که لوله کشی گاز خانگی در زیرزمین زیر ساختمان ها نصب می شود،شرایط لوله کشی باید یکی از موارد زیر باشد:
1- یک سیستم لوله کشی یا پوشش برای نصب در زیر ساختمان ها.
2- در یک کانال تصویب شده طراحی شده برای مقاومت در برابر بارهای اعمال شده ، بسته شده و مطابق با موارد زیر نصب گشته است:

1- کانالی با پایان دادن یک خروجی از ساختمان

کانال باید در یک بخش قابل دسترس از ساختمان گسترش یابد و در نقطه ای که کانال در ساختمان متوقف می شود و باید فضای بین کانال و لوله های گاز برای جلوگیری از ورود احتمالی نشت گاز، مهر و موم شده باشد.

2- کانال با هر دو پایان خروجی به داخل خانه

جایی که کانال جهت لوله کشی گاز در داخل یک ساختمان ایجاد شده و متوقف می شود، کانال باید در قسمت قابل دسترس ساختمان احداث شود و مهر و مو شده نباشند.ادامه مطلب...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی