لوله کشی گاز ساختمان

  • ۰
  • ۰

لوله ها

pvc یکی از وسیع ترین تولیدات مصنوعی در دنیاست که نوعی پلیمر یا رزین می باشد و در نتیجه پلاستیک سفت تولید می شود شرکت پلیکا تولید کننده لوله های پی وی سی است و به همین علت لوله های پی وی سی به لوله پلیکا معروف اند و از این شرکت نام خود را برداشته اند. لوله‌ی پی وی سی یکی از محصولات پر مصرف برای لوله کشی ساختمان است و همچنین در تاسیسات ساختمان به کار می روند.
لوله پلیکا در سیستم های آبیاری بالا و پایین زمین کشاورزی استفاده می شود و با لوله های pvc با داشتن یک آبیاری بارانی می تواند باعث صرفه جویی درهزینه های کشاورزان شود. حتی ازانواع لوله ها و کاربردهای آنها می‌توان برای لوله کشی آب آشامیدنی ساختمان یا فاضلاب مسکونی و شهری استفاده کرد و لوله پلیکا بر خلاف لوله کشی های قدیمی در اثر رطوبت زنگ نمی زند و پوسیده نمی شوند و در اثر فشار وارد بر آن شکسته نمی شوند زیرا لوله های پلیکا انعطاف پذیر هستند.یکی از گسترده‌ترین تولیدات مصنوعی در جهان پلی وینیل کلراید می باشد که یک نوع پلیمر یا رزین است و منجر به تولید پلاستیک سفت و سخت می شود که به اختصار به آن پی وی سی یا گفته می شود.
حتی از این مدل لوله می‌توان برای لوله کشی آب آشامیدنی ساختمان یا فاضلاب مسکونی یا در سیستم های لوله کشی گاز شهری استفاده کرد و لوله پلیکا بر عکس لوله کشی های قدیمی با وجود رطوبت زنگ نمی زند و پوسیده نمی شوند و در صورت فشار زیادنمی شکنند زیرا این لوله هاانعطاف پذیر هستند.

لوله استیل

آلیاژی که از آهن و تقریبا 2% کربن تولید شده است، استیل یا فولاد نامیده می شود. درصد کربنی که در استیل وجود دارد، مقاومت، سختی یا تردی آن را مشخص می کند. به بیان دیگر، درصد کربن موجود در آلیاژهای فولادی، نشانگر خاصیت های فیزیکی آن ها است. ماده اصلی ساخت انواع لوله استیل، استیل است. این نوع مواد مهندسی برای نصب در تأسیسات و لوله کشی گاز یا آب و صنایع مختلف استفاده می شوند.

لوله های استیل یکی از پرکاربردترین تجهیزات قابل پیاده سازی و نصب در تأسیسات ساختمان و صنعتی می باشند. از مهم ترین ویژگی های استیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی 
2دارای -سطحی صاف و یکدست
3- درخشندگی و براق بودن
4-تحمل حرارت زیاد
5- قابلیت بازیافت مجدد وقابلیت اطمینان و طول عمر بالا
این لوله ها در تأسیسات حساس انتقال نفت و گاز در لوله کشی گاز صنعتی و یا لوله کشی گاز پالایشگاه ها به کار می روند..
ترکیب عناصر دیگر با آهن، خاصیت لوله استیل را افزایش می دهد و آن را برای پیاده ساازی در تأسیسات ساختمان آماده می کند. انواع لوله استیل که برای ساخت لوله استیل استفاده می شود شامل استیل سری 300، 304، 316، 310 و 321 (لوله بدون درز) و لوله استیل درزدار با گرید تجاری 316 و 304 هستتند.

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن از گرانول های شفاف پلی اتیلن تولید می شوند که به شکل جامدهستند. پلی اتیلن، یک نوع پلیمر است که در پالایشگاه های نفت خام و در اثر واکنش های پلیمریزاسیون واحدهای مونومر اتیلن شکل می گیرد و با توجه به اینکه در چه شرایطی سنتز شده است، ویژگی های متفاوتی دارند.همزمان با گسترش جوامع بشری و با پیشرفت شهرها و روستاها، نصب لوله های مدرن در تأسیسات ساختمان و لوله کشی گاز ساختتمان به یک امر مهم و واجب تبدیل شد. با پیاده سازی و نصب لوله های جدید، ایرادات لوله های گذشته همچون خوردگی، ترک، شکست و نشتی، کاملا برطرف شد و به مرور کاربرد لوله پلی اتیلن در سایر زمینه ها نیز رواج پیدا کرد و نصب لوله پلی اتیلن در زمین های کشاورزی می تواند بسیار زیاد مصرف آب را کم کند.ادامه مطلب...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی