لوله کشی گاز ساختمان

  • ۰
  • ۰

پلی اتیلن

تاریخچه

لوله های پلی اتیلن اولین بار در دهه 50 میلادی در پروژه های لوله کشی گاز آمریکا به کار گرفته شد و این موضوع در اروپا از دهه 70 میلادی، درکشورهای انگلیس و فرانسه شروع شد. میزان مصرف 151 کیلومتر در سال 1955 به 160000 کیلومتردر سال 1970 افزایش پیدا کرد و امروزه 90 درصد از شبکه توزیع گاز در آمریکا را لوله پلی اتیلن تشکیل داده است. تجربه ها، مشخصات، استانداردها و دانش فنی تولید لوله های پلی اتیلن در صنعت گازرسانی در اروپا از طریق ارتباط و همکاری فنی با معتبرترین تولیدکننده لوله پلی اتیلن گاز رسانی اروپا به ایران منتقل شد. تولید لوله پلی اتیلن گاز رسانی در یکی از شرکتهای داخلی از سال 1378 با متراژ 5 کیلومتر به 1800 کیلومتر در سال 1382 افزایش پیدا کرد .

- مزایای لوله پلی اتیلن

اتصالات استفاده شده در لوله های پلی اتیلن در گازرسانی از اتصالات الکتروفیوژن است. اتصالات الکتروفیوژن از انواع اتصالاتی است که برای خطوط لوله انتقال گاز و خطوط آبرسانی استفاده می شود. جوش الکتروفیوژن و اتصالات آن به دلیل ایمنی زیاد تنها نوع اتصال دارای تأیید استاندارد IGS برای خطوط انتقال گاز می باشد. علاوه براین تجربیات نشانن می دهند که اتصال لوله‌های پلی اتیلن با جنس‌های متفاوت نیز در این روش امکان پذیراست. از برتری دیگر این روش سرعت بالا و تمیزی اتصال می باشد.
حساسیت کاربردی باعث شده است که تولید و پخش لوله های پلی اتیلن درگازرسانی در مراحل متفاوت مانند انتخاب مواد، تکنولوژی، شرایط تولید و کنترل کیفیت تحت شرایط و استانداردهای خاص ومعتبر انجام گیرد.

پلی اتیلن

پلی اتیلن از پرمصرف ترین و همینطور پر تنوع ترین گروه پلی الفین ها در لوله کشی تاسیسات ساختمان است که در انواع مختلف و در هر نوع، به شکل گونه های متفاوت ارائه می شود. هرچند همه انواع پلی اتیلن بر اساس استفاده از یک نوع مونومر اتیلن و با ساختار شیمیایی مشابه تولید می شوند اما بر اساس نوع و شرایط فرایند پلیمریزاسیون و تولید گونه های مختلف پلی اتیلن با ساختار مولکولی متفاوت و با خواص فیزیکی و مکانیکی متفاوت را نتیجه می دهد پلی اتیلن ها بر اساس ویژگی های متمایزی همچون فرایند پذیری و فرایند شکل دادن و نوع به کار گرفتن محصول دسته بندی میشوند. از مهم ترین موادی که در ترکیب های پلی اتیلن مخصوص که در لوله های پلی اتیلن در گازرسانی اضافه می شود، دوده ( کربن سیاه) است که در ننقش پایدار کننده محصول در برابر عوامل جوی به ویژه اشعه ماورا بنفش به کار گرفته می شود. ادامه مطلب...
  • ۹۸/۰۳/۳۱
  • زهرا فرمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی