لوله کشی گاز ساختمان

  • ۰
  • ۰

لوله کشی گاز چیست؟

شروع ماه مهر به این معناست که اکثر صاحب خانه هایی که در بخش کوهستانی و نواحی شمالی کشور زندگی می کنند باید شروع به پر کردن سیستم های گرمایشی خود کنند. گاز طبیعی یک روش بسیار کم هزینه برای استفاده در سوخت کوره ها یا دیگ بخار و همچنین استفاده در بخاری برای گرمایش میباشد. البته نگرانی هایی از نظر امنیت و مسولیت برای صاحب خانه ها به همراه دارد. به عنوان یک بازرس خانگی، کار شما برای کمک به شناسایی کمبودها است که می تواند ایمنی اشخاص را در خانه هایی که از گاز طبیعی استفاده می کنند، به خطر اندازد. ما در ادامه در مورد برخی از اصول بازرسی لوله های گاز و لوله کشی گاز خانگی بحث خواهیم کرد.

خط آزاد، خطوط شعبه، خط شاخه سربار

خط لوله در داخل خانه، لوله کشی گاز خانگی یا خط ساختمانی نامیده می شود. خطوط شعبه در لوازم خانگی اجرا می شود. خط شاخه در یک خط آزاد متوقف می شود، که یک لوله عمودی است که از یک خط شاخه سربار به دستگاه می افتد. اگر گاز را به یک دستگاه از یک خط شاخه زیر دستگاه وصل کند این خط آزاد به عنوان یک ایستر نامیده می شود، .

تله رسوب، جسم خاکی ، پایه قطره ای

در نقطه اتصال دستگاه در لوله کشی گاز، معمولا یک تله رسوب یا جسم خاکی وجود دارد، گاهی اوقات به عنوان یک پایه قطره ای که شامل سر و کلاه است، نامیده می شود. این لوله با ضخامتی معمولا حدود 3 اینچ حداقل طول دارد و در نظر گرفته شده برای گرفتن هر گونه ماده مایع یا مواد خارجی که ممکن است در گاز باشد قبل از اینکه ماده به داخل دستگاه وارد شود. این یک سیستم جاذبه ساده است که جامدات و مایعات در پاکت می توانند قرار بگیرند.

ابزارهای لازم جهت لوله کشی

فولاد، مس، برنج:فولاد سیاه از شایعترین لوله ها در لوله کشی گاز ساختمان است. همچنین فولاد گالوانیزه، مس، برنج یا CSST (ورق فولادی ضد زنگ راه راه) می تواند در بعضی از مناطق استفاده شود، اما بعضی از تاسیسات ساختمان به طور خاص استفاده از مس را ممنوع می کند. در مناطق دیگر، استفاده از مس بسیار زیاد است.باید بررسی شود که در منطقه شما استفاده از مس قابل قبول است یا خیر. لوله های فولادی به طور معمول سیاه و سفید با اتصالات آهن و اتصالات فولادی است. فولاد گالوانیزه در برخی مناطق نیز برای لوله کشی گاز خانگی استفاده می شود.

اتصالات

اتصالات فلکس: اتصالات انعطاف پذیر برای اتصال دستگاه ها به لوله های گاز مجاز است. در اتصال سخت به لوله کشی گاز خانگی باید یک دریچه خاموش باشد. این شیر باید در همان اتاق به عنوان دستگاه باشد.

اتصالات

طول سه یا شش فوت و قابل دسترسی:
اتصالات انعطاف پذیر نمی توانند از طریق دیوار، کف یا سقف عبور کنند و همچنین نمی توانند پنهان شوند. طول اتصال انعطاف پذیر معمولا به 105 سانتی متر (3 فوت) محدود است به جز محدوده گاز و خشک کن لباس. برای این لوازم، 182.88 سانتی متر به طور کلی در تاسیسلت ساختمان مجاز است. اغلب ممکن است اتصالات یا پیوستن اتصالات با سری ممنوع است. در بعضی حوزه ها، اتصالات انعطاف پذیر فقط برای محدوده های گازی، خشک کن، کباب کردن در فضای باز و دیگر وسایل قابل حمل قابل استفاده است. اتصالات انعطاف پذیر ممکن است در کوره های گاز، بخاری آب، بخاری فضا و غیره مجاز نباشند. در مناطقی که مستعد زلزله هستند، اتصالات انعطاف پذیر بیشتر در همه وسایل استفاده می شود، زیرا آنها برخی از مقررات حفاظت در برابر نشت لوله های گاز یا پارگی در طول یک دوره زمین لرزه را باید رعایت کنند. کد گاز محلی خود را برای تعیین اینکه چه چیزی در منطقه شما مجاز است یا خیر، بررسی کنید. ادامه مطلب...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی